نوشته شده توسط : لوگو من

رنگ ها یک ارتباط عاطفی با مردم ایجاد می کنند که می تواند آگاهی از برند را بهبود بخشد، تجربیات مشتری را شکل دهد و بر تصمیمات خرید تأثیر بگذارد. درک ارتباط بین رنگ، احساسات انسانی و رفتار مصرف کننده یک بینش بازاریابی قدرتمند برای برندها است. همان طور که می دانید یکی از راه های برندسازی طراحی لوگو است است و اینکه از لوگو مسکات استفاده کنید یا لوگوی خطی و ... کاملا سلیقه ای است اما آنچه مهم است رنگ لوگو و جذابیت آن است که باید در نظر گرفته شود.

 

رنگ ها چگونه می توانند برندها را متمایز کنند؟

نحوه درک مردم از رنگ در بازاریابی و برندسازی بسیار مهم است. رنگ توجه افراد را به خود جلب می کند و ذهن انسان را قادر می سازد تا اطلاعات را به سرعت تفسیر کند و ناخودآگاه تصمیم بگیرد.

مطالعات نشان داده‌اند که رنگ‌ها و ترکیب‌های رنگی خاص می‌توانند رفتار و احساسات مردم را در مورد برندها شکل دهند و بر تصمیم‌گیری خرید تأثیر بگذارند. تحقیقات مصرف کننده می تواند اعمال، احساسات و ویژگی های شخصیتی افراد را با رنگ ها توضیح دهد.

طول موج، شدت و روشنایی رنگ ها می تواند احساسات، حالات و خاطرات مختلفی را برانگیزد. مطالعات نشان داده‌اند که تأثیرات اجتماعی و فرهنگی، تداعی‌های رنگی را شکل می‌دهند، و برخی تحقیقات نشان می‌دهند که سن و جنسیت نیز می‌توانند بر درک رنگ افراد تأثیر بگذارند.

 

مطالعه کنید: لوگو لوازم خانگی

 

چگونه هویت رنگ برند خود را تعیین کنیم

قرمز برای Target شگفت‌انگیز بوده است، که می‌خواهد شخصیت برندش پرانرژی، جوان و پر سر و صدا باشد. اما قرمز برای شرکتی مانند Casper Mattresses که شخصیتی آرام و آرام را نشان می دهد که نشان دهنده یک خواب خوب شبانه است، کار نمی کند.

اگر بدانید که می خواهید چه چیزی را منتقل کنید، انتخاب رنگ برند آسان است. یکی از اولین گام ها در ساخت یک برند، تعیین شخصیت برند شماست. اساسا، شما باید به شرکت خود مانند یک شخص فکر کنید: او کیست؟ چه چیزی برای او مهم است؟

هنگامی که اهداف شخصیت برند خود را مشخص کردید، چگونه تعیین می کنید که کدام رنگ بهترین کارایی را دارد؟ این با یادگیری ارتباط عاطفی هر رنگ شروع می شود.

رنگ های مختلف در برندسازی به چه معناست؟

در اینجا خلاصه‌ای از معانی رنگ برند و تأثیری که رنگ‌های مختلف برند بر روی افراد می‌گذارند آورده شده است:

• قرمز: قرمز نشان دهنده اشتیاق، هیجان و خشم است. می تواند نشان دهنده اهمیت و توجه باشد.

نارنجی: نارنجی نشان دهنده بازیگوشی، سرزندگی و دوستی است. نشاط آور و انرژی زا است.

• زرد: رنگ زرد شادی، جوانی و خوش بینی را برمی انگیزد، اما می تواند شیک یا ارزان به نظر برسد.

• سبز: رنگ سبز تداعی کننده ثبات، شکوفایی، رشد و ارتباط با طبیعت است.

• آبی روشن: آبی روشن آرامش، اعتماد، گشودگی را تراوش می کند. همچنین می تواند به معنای بی گناهی باشد.

• آبی تیره: آبی تیره به معنای حرفه ای بودن، امنیت و رسمی بودن است. بالغ و قابل اعتماد است.

• بنفش: بنفش می تواند نشان دهنده سلطنت، خلاقیت و تجمل باشد.

• صورتی: صورتی مخفف زنانگی، جوانی و معصومیت است. از مدرن تا لوکس متفاوت است.

قهوه ای: قهوه ای ظاهر یا احساسی خشن، خاکی و قدیمی ایجاد می کند.

• سفید: سفید تمیزی، فضیلت، سلامتی یا سادگی را تداعی می کند. می تواند از مقرون به صرفه تا قیمت بالا متغیر باشد.

• خاکستری: خاکستری نشان دهنده بی طرفی است. می تواند آرام، کلاسیک، جدی، مرموز یا بالغ به نظر برسد.

• مشکی: مشکی حسی قدرتمند، پیچیده، تند، لوکس و مدرن را القا می کند.

به خاطر داشته باشید که تاثیر رنگ های برند شما به سبک و طرحی که در آن استفاده می شود و همچنین ترکیب رنگی که انتخاب می کنید بستگی دارد. آنچه در بالا ذکر کردیم یک نسخه فشرده است، رابطه ما با رنگ بسیار عمیق تر از این است. به عنوان مثال، استفاده بیش از حد از رنگ زرد در واقع می تواند باعث اضطراب شود.

اگر به دنبال یک برند تک رنگ هستید، قسمت سخت را پشت سر گذاشته اید. اما برای بسیاری از شما، یک طرح رنگ درگیرتر با رنگ های متنوع مورد نیاز است. اکنون باید چندین رنگ را انتخاب کنید و مطمئن شوید که به روشی که می خواهید ترکیب می شوند.

مردم چگونه رنگ را تجربه می کنند؟

وقتی صحبت از بازاریابی، طراحی بسته بندی و محیط های خرده فروشی می شود، رنگ ها حرف های زیادی را می زنند. حتی اگر مردم در ابتدا رنگ را به صورت بصری درک می کنند، ذهن ما رنگ های خاصی را با خاطرات مکان ها، بوها و مزه ها مرتبط می کند.

مطالعات نشان داده است که مردم به سمت مکان ها و برندهایی جذب می شوند که از رنگ برای بیان داستان درست و ایجاد یک تجربه حسی استفاده می کنند. دانشمندان علوم اعصاب چندین تداعی رنگ جهانی را کشف کرده اند که ممکن است به مغز انسان متصل شود. با این حال، بیشتر نشانه های رنگی بر اساس تأثیرات فرهنگی و خاطرات تجربیاتی مانند غذا خوردن، آشپزی یا سفر شکل می گیرند.

مردم چه رنگ هایی را دوست دارند؟

اولین تاثیر مهم است و رنگ یکی از تاثیرگذارترین عوامل در ادراک مصرف کننده است. مطالعات نشان داده‌اند که ترجیحات رنگ شخصی بر اساس پس‌زمینه‌های فرهنگی، تأثیرات اجتماعی، جنسیت و روند رنگ‌های نسلی شکل می‌گیرد.

شدت رنگ و روشنایی ظاهر و درک رنگ را تغییر می دهد و برخی تحقیقات نشان می دهد که مردان و زنان ممکن است در واقع طول موج ها را متفاوت ببینند. مردان تمایل دارند رنگ‌های روشن و پررنگ را با ته‌رنگ‌های مشکی یا آبی ترجیح دهند، در حالی که زنان بیشتر به رنگ‌های کم رنگ یا رنگ‌هایی با ته‌رنگ سفید پاسخ می‌دهند.

نتیجه

همانطور که در بالا گفتیم، هیچ قانون مشخصی برای انتخاب رنگ برند شما وجود ندارد. این مقاله را بیشتر به عنوان یک راهنمای تقریبی در نظر بگیرید. یک منبع آموزشی برای کمک به تصمیم گیری آگاهانه. اما مهمتر از همه، غرایز درونی خود را نادیده نگیرید. مهمترین چیز در مورد رنگ ها ارتباط عاطفی آنهاست، بنابراین هنگام تصمیم گیری در مورد رنگ های برند خود از احساسات خود غافل نشوید.

 



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : لوگو من

 

لوگوها زمانی بهترین تاثیر را بر برندسازی شما می گذارند که ارتباطی مثبت، احساسی و به یاد ماندنی با مخاطب برقرار کنند. کار با یک آژانس یا استخدام یک طراح معمولاً نتایج خوبی به همراه خواهد داشت، اما به همان اندازه هزینه خواهد داشت. اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید و قصد دارید خودتان لوگوی شرکت خود را برای کاهش هزینه ها طراحی کنید، بهتر است تمام گزینه های موجود را بررسی کنید و حتی به فکر استفاده از نرم افزار طراحی لوگو برای آیفون یا اندروید باشید.

بیایید نگاهی به همه گزینه های که برای طراحی لوگو دارید، از گران ترین گزینه گرفته تا مقرون به صرفه ترین آن، بیاندازیم:

همکاری با موسسات طراحی لوگو

متخصصان طراحی گرافیک که در شرکت‌های طراحی لوگو کار می‌کنند، نتیجه‌ای با کیفیت بالا ارائه می‌دهند، اما بسیار گران هستند و معمولاً خارج از محدوده قیمتی برای استارت‌آپ‌های نوپا هستند.

 کار با طراح مستقل

برای طراحی لوگوی ارزان‌تر می‌توانید با یک طراح مستقل کار کنید. اگر به دنبال نمونه کارهای طراحان باشید، مطمئناً می توانید یک طراح مستقل را پیدا کنید که متناسب با نیاز شما باشد. کیفیت کار طراحان مستقل به تخصص، تجربه و مهارت طراح بستگی دارد. قیمت ها نیز به تعداد بازبینی ها، نوع پروژه و سطح تجربه آنها بستگی دارد، اما معمولاً محدوده قابل قبول تری نسبت به موسسه های طراحی لوگو خواهند داشت.

طراحی با سازنده لوگو آنلاین یا برنامه طراحی لوگو

برنامه‌های سازنده لوگو آنلاین یا برنامه‌های طراحی لوگو به شما این امکان را می‌دهند که لوگوی خود را مطابق با تمپلیت ها، آیکون ها و فونت‌های ارائه شده در آن برنامه‌ها ایجاد کنید. این برنامه ها ساده ترین گزینه برای ایجاد لوگو به سرعت، ارزان و با حداقل تلاش هستند. برنامه های طراحی لوگو معمولاً کار کردن با آنها آسان است، بنابراین اگر برای یک پروژه کوچک به لوگو نیاز دارید: این گزینه می تواند گزینه ایده آلی برای استارت آپ های جدید یا کسب و کارهای تجاری باشد که برای اولین بار برند خود را راه اندازی می کنند.

آیا برنامه لوگو ساز برای آیفون و آیپد برای طراحی لوگو مناسب است؟

اپلیکیشن طراحی لوگو اپلیکیشنی است که به شما این امکان را می دهد تا به طور مستقیم روی گوشی موبایل یا تبلت خود لوگو طراحی کنید. این برنامه ها شبیه سازندگان لوگوی آنلاین هستند، با این تفاوت که شما از آنها در رایانه رومیزی استفاده نمی کنید، بلکه مستقیماً در تلفن هوشمند آیفون خود استفاده می کنید. سازنده لوگو آنلاین ممکن است صفحه نمایش بزرگتری برای تجزیه و تحلیل و ویرایش طرح ها در اختیار کاربران قرار دهد، اما برنامه های سازنده لوگو برای iPhone و iPad ساده ترین راه حل برای طراحی سریع لوگوهای مقرون به صرفه هستند.

برنامه های طراحی لوگو چگونه کار می کنند؟

برای استفاده از برنامه های سازنده لوگو برای آیفون، ابتدا باید آنها را روی گوشی خود نصب کنید. سپس از بین قالب های ارائه شده، یک قالب اولیه را انتخاب می کنید.

در مرحله بعد، لوگوی خود را با رنگ ها، فونت ها، پس زمینه و سایر عناصر دلخواه خود سفارشی می کنید.

در نهایت، نتیجه را به عنوان یک فایل تصویری در گوشی خود دانلود می کنید یا آن را برای خود ایمیل می کنید.

 برنامه های مختلف گزینه های مختلفی برای دانلود، فرمت فایل و وضوح ارائه می دهند.

مزایای استفاده از برنامه های طراحی لوگو در آیفون و آیپد

راحتی در هنگام حرکت

اولین مزیت این است که می توانید در هر زمان و هر مکان از آنها استفاده کنید. این ممکن است در ابتدا مزیت چندانی به نظر نرسد، اما وقتی در نظر بگیرید که زندگی یک کارآفرین اغلب شامل جابجایی، مسافرت و حرکت از جلسه ای به جلسه دیگر است، تفاوت بزرگی ایجاد می کند. بنابراین، با استفاده از اپلیکیشن سازنده لوگو برای آیفون، به راحتی می توانید در عرض 10 دقیقه چندین لوگو بر روی گوشی خود طراحی کنید و به جای اینکه برای این کار جلوی میز خود بنشینید، در مسیر رسیدن به مقصد خود قرار بگیرید واز زمان خود نهایت استفاده را ببرید.

 

رابط کاربری آسان و کاربر پسند

ثانیا، برنامه‌های سازنده لوگو آیفون نسبت به بسیاری از همتایان آنلاین و وب خود رابط کاربری بهتری دارند. از آنجایی که صفحه نمایش تلفن همراه به طور قابل توجهی کوچکتر از رایانه است، برنامه ها معمولاً به خوبی سازماندهی شده اند و به راحتی شما را از یک مرحله ایجاد یک لوگو به مرحله بعدی هدایت می کنند. شما همچنین می توانید از انگشتان خود برای تغییر اندازه، چرخش و جابجایی عناصر استفاده کنید که از استفاده از ماوس سرگرم کننده تر است.

 

طرح های مدرن

در نهایت، سبک طراحی و کیفیتی که از اپلیکیشن ها دریافت می کنید متفاوت است. این به طور گسترده ای از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت است، اما به طور کلی، من برنامه های سازنده لوگوی تلفن همراه را یافته ام که طرح های مدرن تری را نسبت به بسیاری از سازندگان لوگو مبتنی بر وب ارائه می دهند.

 

ایده آل برای مارک های B2C یا لوگو های مبتنی بر رویداد

به طور کلی، به نظر می‌رسد که این لوگو ها برای برندهای تجاری به جای مصرف‌کننده مناسب‌تر هستند، زیرا طراحی در مقایسه با گزینه‌های سنتی‌تر ارائه‌شده در وب، به سمت سرگرم‌کننده، تازه و عجیب و غریب گرایش دارد. این برنامه ها گزینه های زیادی را برای لوگوهای موقت و مبتنی بر رویداد ها مانند عروسی یا پنجره های بازشو ارائه می دهند.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 | نظرات ()